Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Záruční a reklamační podmínky u zboží zakoupeného na eShopu se řídí:
Občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník dále jen „občanský zákoník“, ve znění pozdějších předpisů) v případě, že se na straně zákazníka nachází „spotřebitel", tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. V takovém případě se na většinu výrobků vztahuje 24 měsíční záruční lhůta, závazně pak v dokumentaci (záruční list) k příslušnému zboží. V případě, že se na straně zákazníka nachází „podnikatel“, tj. fyzická nebo právnická podnikající osoba, nebo pokud zákazník při registraci uvede IČO, je automaticky považován za „podnikatele“. V takovém případě se na většinu výrobků vztahuje 12 měsíční záruční lhůta, závazně pak v dokumentaci (záruční list) k příslušnému zboží.
Pozor, pokud zákazník neuvede IČO, přes to, že se jedná o „podnikatele“ nikoli o „spotřebitele“, uvádí tak dodavatele záměrně v omyl.
Vrácení zboží
Možnost vrácení zboží bez udání důvodu se řídí:
Podle občanského zákoníku, pokud je zákazník spotřebitelem, má právo vrátit obdržené zboží bez udání důvodů, a to do 14 dnů od jeho převzetí. V případě, že se zákazník „spotřebitel“ rozhodne zboží vrátit ve výše uvedené lhůtě, je povinen:
-
písemně (elektronickou, nebo klasickou poštou) zpravit dodavatele o odstoupení od nákupu zboží,
-
vrátit na vlastní náklady úplné a nepoškozené zboží s kompletní dokumentací zpět na adresu:
Uplatní-li zákazník právo na vrácení zboží, má dodavatel právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s doručením a vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit zákazníkovi zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů po odstoupení od nákupu zboží.
b) podle obchodního zákoníku, pokud je zákazník podnikatelem
V takovém případě je požadavek zákazníka „podnikatele“ na vrácení zboží řešen individuálně po dohodě s dodavatelem.